Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022

Παρεμβάσεις ΔΕ: Κάλεσμα και Πρόταση Αγώνα στο 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Το 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ γίνεται σε μια κρίσιμη συγκυρία, όπου ο πόλεμος στην Ουκρανία με την εισβολή της Ρωσίας και την επέμβαση των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ δημιουργεί νέα δυσμενή δεδομένα για όλη την ανθρωπότητα. Κυβέρνηση – ΕΕ – ΟΟΣΑ προωθούν τα πιο σκληρά αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο θα κριθεί: Αν η κυβέρνηση θα καταφέρει να επιβάλλει ένα σχολείο εμπορευματοποιημένο, ιδιωτικοποιημένο και ανταγωνιστικό, αν οι εκπαιδευτικοί θα μετατραπούν σε φοβισμένους, υποταγμένους υπαλλήλους, αν θα εξακολουθήσει να υπάρχει συνδικαλιστικό κίνημα με στοιχειώδη δημοκρατική δομή, αν θα συνεχίσουμε να έχουμε συλλογικές διεκδικήσεις ή θα επικρατήσει η λογική «ο σώζων εαυτόν σωθήτω»!

Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα παίρνει επείγοντα χαρακτήρα και η αντίδραση των καθηγητών πρέπει να είναι άμεση. Καλούμε κάθε αγωνιστικό σχήμα, παράταξη και σύνεδρο σε ευρεία συσπείρωση για συντονισμένη και συλλογική πάλη κι αγώνα με βάση τα κύρια σημεία της πρότασης που καταθέτουμε εδώ!

Οικονομική – υγειονομική κρίση – πόλεμος και ενδοϊμπεριαλιστικός ανταγωνισμός

δημιουργούν δραματικό τοπίο για τους εργαζόμενους

Η κυβέρνηση της ΝΔ στα τρία χρόνια διακυβέρνησης αναδείχτηκε σε πρωταγωνιστή της πιο σκληρής αντιλαϊκής – αντεργατικής – αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Συνεχίζει και επεκτείνει την εφαρμογή των βάρβαρων μέτρων που εφαρμόστηκαν από όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις. Οι τιμές στα βασικά είδη κατανάλωσης, στα καύσιμα, στους λογαριασμούς του ρεύματος, εκτοξεύονται στα ύψη. Η κυβέρνηση εξαγγέλλει επιδόματα φιλευσπλαχνίας, αντί για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις.

Με την εγκληματική διαχείριση της πανδημίας οδήγησε σε εκατόμβες νεκρών, ενώ εγκατέλειψε και ισοπέδωσε το ΕΣΥ. Η αυταρχική πολιτική της «υποχρεωτικότητας» στερεί από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας 7.000 γιατρούς και νοσηλευτές.

Την ίδια στιγμή η βαθιά οικονομική και υγειονομική κρίση εντείνεται ακόμη περισσότερο μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Η στρατιωτική εισβολή της Ρωσίας οξύνει τον ανταγωνισμό των μεγάλων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ και Ρωσίας – Κίνας με δραματικές συνέπειες για τους λαούς. Η εμπλοκή της ελληνικής κυβέρνησης στον πόλεμο, η βαθύτερη πρόσδεση στον ιμπεριαλισμό των ΗΠΑ και των συμμάχων τους, μόνο δυσάρεστες συνέπειες επιφυλάσσουν για το λαό μας.

Η βάρβαρη αυτή πολιτική υλοποιείται με έναν επελαύνοντα, πρωτοφανή αυταρχισμό (απαγορεύσεις, αστυνομία στα ΑΕΙ, διώξεις αγωνιστών, αντισυνδικαλιστικός ν. Χατζηδάκη, κλπ)

Το δημόσιο σχολείο στη δίνη της νεοφιλελεύθερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Η Ν.Δ. υλοποιεί με ευλάβεια όλες τις ντιρεκτίβες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Νόμος για την τεχνική εκπαίδευση, αξιολόγηση και «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, Τράπεζα Θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και όλο το αντιδραστικό – αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο των νόμων «Κεραμέως» ξεθεμελιώνουν τη Δημόσια Εκπαίδευση, εντείνουν τους αποκλεισμούς της νέας γενιάς από τη μόρφωση, προωθούν την κατηγοριοποίηση και την ιδιωτικοποίηση των σχολείων. Διαμορφώνουν ένα αντιδραστικό και αυταρχικό πλαίσιο με τους εκπαιδευτικούς υποταγμένους, χωρίς εργασιακά δικαιώματα υπό τη δεσποτεία του εκάστοτε Διευθυντή. Οι 8.500 διορισμοί που ανακοινώθηκαν αποδεικνύονται σταγόνα στον ωκεανό των 45.000 – και πλέον – φετινών αναπληρωτών! Οι εργασιακές σχέσεις μετατρέπονται σε λάστιχο, ειδικά με τις τρίμηνες συμβάσεις. Χρησιμοποιούν ως «μαγική λύση» την τηλεκπαίδευση, με σκοπό να την νομιμοποιήσουν – μονιμοποιήσουν ως κανονική εκπαίδευση.

Οι παρατυπίες στα νόθα ΠΥΣΔΕ δίνουν και παίρνουν, με τις υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται σε βαθύ σκοτάδι. Προωθούν τη διαβόητη «ελληνική PISA» για να συνδέσουν άμεσα τα αποτελέσματα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών και για να μειώσουν τις προσδοκίες των μαθητών.

Η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη!

Η προσπάθεια της κυβέρνησης με άκρατο αυταρχισμό να βάλει στο γύψο τις λαϊκές κινητοποιήσεις, τα συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα ιδιαίτερα την περίοδο του λοκντάουν, απέτυχε. Ο νικηφόρος αγώνας της e-food, οι ηρωικοί αγώνες στην Cosco και στην Λάρκο, οι μεγαλειώδεις συνεχείς κινητοποιήσεις των φοιτητών, ο δικός μας μεγάλος αγώνας πέρσι και φέτος, επιβεβαιώνουν τις νέες δυνατότητες που διαμορφώνονται για τη νίκη των αγώνων και για ένα ισχυρό κίνημα ανατροπής.

Με όπλο την απεργία αποχή να σταματήσουμε την αξιολόγηση

Η αξιολόγηση δεν ανατράπηκε, όμως δέχτηκε ισχυρό πλήγμα. Τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει, αποτελεί παράδειγμα αγώνα με μαζική απεργία και μαζικά συλλαλητήρια που μπορεί να ενώσει για να νικηθεί η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική. Η πρόταση για απεργία αποχή συνεχίζει να είναι πλειοψηφική στον κλάδο και για τρίτη φορά στις ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ συγκέντρωσε πάνω από το 50% των ψήφων.

Πολύμορφος αγώνας διαρκείας

Καλούμαστε να συμβάλουμε για να πιάσει το νήμα ξανά ο κλάδος από τις μεγάλες παρακαταθήκες αγώνων, με διεκδικήσεις εφ' όλης της ύλης, που απαντούν στην αντιεκπαιδευτική και αντεργατική επίθεση, με μορφές πάλης ανυποχώρητου αγώνα διαρκείας και Γενικές Συνελεύσεις που θα καθορίζουν κάθε φορά την εξέλιξη του αγώνα. Σε μια τέτοια κατεύθυνση και με βάση κεντρικά αιτήματα, διεκδικήσεις και πολιτικές στοχεύσεις του κλάδου, καταθέτουμε στο 20ο Συνέδριο πρόταση αγώνα:

1) Την οργάνωση μαχητικής, αποφασιστικής κινητοποίησης του κλάδου με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ενάντια στην αξιολόγηση, στην πολιτική της ακρίβειας και των ανατιμήσεων και για αυξήσεις στους μισθούς, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για την οργάνωση αντιπολεμικών δράσεων μέσα και έξω από τα σχολεία για το σταμάτημα του πολέμου.

2) Προχωράμε σε γύρο Γενικών Συνελεύσεων με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, ώστε να ξεκινήσει αποφασιστικός πολύμορφος αγώνας διαρκείας. Να γίνουν Γ.Σ. των ΕΛΜΕ το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου. Να προχωρήσουμε σε 48ωρη απεργία το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου με συγκεντρώσεις σε όλους τους νομούς την πρώτη μέρα και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα την δεύτερη μέρα. Νέες Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα το τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.

3) Αιτήματα αιχμής:

  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά! Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού και σύνταξης.
  • Να μειωθούν οι τιμές στα βασικά είδη και στην ενέργεια.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια για τους εργαζόμενους. Να καταργηθεί το χρηματιστήριο ενέργειας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής. Να επιβληθεί πλαφόν στις τιμές ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου.
  • Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Να επιστρέψουν οι εταιρείες στο δημόσιο (ρεύμα, ενέργεια, κ.α)
  • Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου. Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την την προϋπηρεσία– πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
  • Όχι στο νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA).
  • Όχι στην αξιολόγησηαυτοαξιολόγηση – Η ΟΛΜΕ κηρύσσει απεργία – αποχή με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
  • Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Μέτρα προστασίας (15 μαθητές στο τμήμα, καθαρίστριες, απαραίτητα υλικά, κ.ά.).
  • Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Κατάργηση, μη εφαρμογή και κατάργηση του ν. Χατζηδάκη.
  • Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ – Κεφαλαίου.
  • Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία! Να σταματήσει τώρα η εισβολή της Ρωσίας και κάθε επέμβαση των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ! Καμία εμπλοκή της χώρας μας! Να κλείσουν όλες οι βάσεις! Έξω από ΝΑΤΟ – ΕΕ! Ειρήνη και Φιλία των Λαών!

4) Προωθούμε το πανεκπαιδευτικό μέτωπο και επιδιώκουμε να συμμετέχουν στον αγώνα δάσκαλοι, φοιτητές, μαθητές και γονείς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ: ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Α2 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ-ΙΣΣΕΣ ΣΤΗ ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ! ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Α2 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!         ΕΛΜΕ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Α2  ΓΙΑ Ο...