Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Ε ΕΛΜΕ-Θ: ΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΞΩΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΕΛΜΕ |Δήλωση συμμετοχής | Εξώδικο

Ε΄  Ε ΛΜΕ  Θεσσαλονίκης                                     Θεσσαλονίκη, 19-3-2024                                                                                             

Προξένου  Κορομηλά  51

e.elme.thess@gmail.com

 

ü  ΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΞΩΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ü  ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ! Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ! Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

ü  ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΜΕ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΖΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ

                                           ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΥΝ ΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ

ü  Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ü  ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΤΡΙΤΗ 26/3 ΣΤΙΣ 2.30μμ ΣΤΟ 1ο Γ/Σ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ  

Η αξιολόγηση δεν έχει προχωρήσει και δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε για έναν εκπαιδευτικό, παρά τις προσπάθειες εκφοβισμού και τις απειλές από ΥΠΑΙΘΑ και διοικήσεις. Οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται στην πολιτική που διαλύει και κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς. Είναι δείγμα αδυναμίας να προσπαθεί η κυβέρνηση να επιβάλει την πολιτική της με απαγόρευση θεμελιωδών δικαιωμάτων όπως η απεργία! Την Παρασκευή 15/3 κρίθηκε παράνομη, για 13η φορά, η απεργία αποχή  που κήρυξε η ΟΛΜΕ μετά την απόφαση της ΓΣ προέδρων στις 9/3. Το ΔΣ της Ε ΕΛΜΕ, υλοποιώντας απόφαση της Γενικής μας Συνέλευσης στις 7/3, αλλά και της ΓΣ στις 29/1, κηρύσσει απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση καταθέτοντας εξώδικο στο Υπουργείο και τη Διεύθυνση εκπαίδευσης Δυτ. Θεσ/νίκης  για να μη μείνει  κανένας συνάδελφος χωρίς συνδικαλιστική κάλυψη. Αποστέλλουμε τη δήλωση της απεργίας αποχής της ΕΛΜΕ και καλούμε τους συναδέλφους να την υπογράψουν μαζικά συνεχίζοντας τον αγώνα. Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να κηρύξουν τώρα απεργία αποχή. Συγχρόνως καλούμε την ΟΛΜΕ να επαναπροκηρύξει  την απεργία αποχή με κάθε τρόπο.

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να πείσει τους εκπαιδευτικούς ότι η αξιολόγησή τους αποσκοπεί στην βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Επιδιώκει να σταματήσει τη μεγάλη μάχη που συνεχίζουν να δίνουν οι εκπαιδευτικοί για τέταρτη χρονιά κατά της αξιολόγησης, με τις συνεχείς δικαστικές  προσφυγές  και με πανομοιότυπες αποφάσεις των δικαστηρίων (δεν προηγήθηκε διάλογος, φαλκιδεύουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στρεφόμαστε κατά των νόμων, για τη λύση των αιτημάτων μας απευθυνόμαστε στο «αναρμόδιο» ΥΠΑΙΘΑ και όχι στη Βουλή, είναι πολιτική η απεργία). Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι οι λόγοι δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά ότι είναι προσχηματικοί γιατί η ίδια η κυβέρνηση είναι αυτή που κατά κόρον παραβιάζει αυτά για τα οποία κατηγορεί τον κλάδο. Το διάλογο είναι η κυβέρνηση που τον αποφεύγει, τα μορφωτικά δικαιώματα τα φαλκιδεύουν τα μέτρα που παίρνει και όχι ο αγώνας κατά της αξιολόγησης, ενώ είναι η ίδια που ψηφίζει νόμους εκτρώματα που πρέπει να ανατραπούν για να μην παραδοθούν δημόσιες υπηρεσίες και δημόσια αγαθά στα συμφέροντα της αγοράς!

Διοίκηση και αξιολογητές, σύμβουλοι και διευθυντές που έχουν χάσει πλέον κάθε εκπαιδευτικό τους ρόλο, ως νέοι κυνηγοί κεφαλών, έναν στόχο έχουν, να πιέσουν με κάθε τρόπο για να αξιολογήσουν  όσους μπορούν. Οργανώνουν σαν τους κλέφτες εν κρυπτώ αξιολογήσεις, εκβιάζουν, πιέζουν, αυθαιρετούν.

Δυναμιτίζουν το κλίμα στα σχολεία και το εκπαιδευτικό έργο, προσβάλλουν τους εκπαιδευτικούς  στα μάτια των μαθητών τους, παραβιάζουν συνδικαλιστικά δικαιώματα.  Διευθυντές και σύμβουλοι, έχουν ξεπεράσει τους "πάλαι ποτέ" επιθεωρητές και βρίσκονται απέναντι στην απόφαση ενός ολόκληρου κλάδου  να μην περάσει η αξιολόγηση! Στο στόχαστρό τους δεν είναι μόνο οι νεοδιόριστοι, αλλά όλοι οι μόνιμοι. Σε άλλες Διευθύνσεις  από καιρό οι αξιολογητές πλησιάζουν και παλιούς συναδέλφους, το ίδιο άρχισαν να κάνουν και στη Διεύθυνση Δυτικής σε ορισμένες ειδικότητες.

Τον άκρατο αυταρχισμό που εκδηλώνεται με τις συνεχείς δικαστικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης κατά της απεργίας αποχής (13 μέχρι τώρα) και με τους συνεχείς εκβιασμούς και τις απειλές από τους νέους επιθεωρητές,  μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε αξιοποιώντας όλες τις μεγάλες παρακαταθήκες που μας δίνει ο μακροχρόνιος αγώνας για να μην περάσει η αξιολόγηση.   

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ, Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ

ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Κανένας συνάδελφος δεν μπορεί να μένει ακάλυπτος την ώρα που Υπουργείο, Διοίκηση, σύμβουλοι και διευθυντές εντείνουν τις πιέσεις  και τους εκβιασμούς για να τελειώνουν με τους νεοδιόριστους και να προχωρήσουν  στους υπόλοιπους. Ήδη η προηγούμενη εβδομάδα  πέρασε εν αναμονή της απεργίας αποχής της ΟΛΜΕ η οποία δεν  κοινοποίησε το εξώδικο που κατέθεσαν, ενώ απέστειλε στον κλάδο τη δήλωση που έπρεπε να υπογράφουν οι συνάδελφοι για να έχουν συνδικαλιστική κάλυψη την Παρασκευή 15/3 που η απεργία αποχή βγήκε παράνομη.

Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ και οι παρατάξεις που είναι χρεωμένες με την επιβαρυμένη στάση υποχώρησης στον αγώνα κατά της αυτοαξιολόγησης τον Οκτώβριο του 2021, που άφησαν χωρίς συνδικαλιστική κάλυψη τον κλάδο και υπονόμευσαν τον αγώνα των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, προχωρούν με ήξεις, αφήξεις! Αντί, η ίδια η ΟΛΜΕ να επαναπροκηρύξει ξανά την Α – Α, κάλεσαν να το κάνει η ΑΔΕΔΥ για τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας Εκπ/σης, τη στιγμή που η ΑΔΕΔΥ αρνείται να επαναπροκηρύξει Α – Α  για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και απευθύνεται στις Ομοσπονδίες να την επαναπροκηρύξουν (απόφαση ΑΔΕΔΥ 14/3). Καλούν και ξανακαλούν ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων, αφήνοντας χρονικά διαστήματα, χωρίς να εξασφαλίζουν τη συνδικαλιστική κάλυψη των συναδέλφων, αντί να αποδεχθούν να πάρουν απόφαση ΟΛΜΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΛΜΕ να επαναπροκηρύσσουν την Α – Α κάθε φορά που το ΥΠΑΙΘΑ θα παρεμβαίνει να την βγάζει παράνομη, αλλάζοντας τα αιτήματα και το περιεχόμενο κάθε φορά στο εξώδικο που θα κατατίθεται. Αρνούνται κατηγορηματικά να αποδεχθούν την επαναπροκήρυξη της Α – Α από το πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΕΛΜΕ, δυνατότητα που προβλέπεται από το ν. 1264/1982 (άρθρο 20, παρ. 1) και τα προηγούμενα χρόνια εφαρμόστηκε από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ κατά της αυτοαξιολόγησης και για μέντορες, συντονιστές. Η συνέλευση των προέδρων ορίστηκε στις 30/3 για να αποφασίσει αν θα επαναπροκηρυχθεί η απεργία αποχή και με ποιον τρόπο. Άλλες δύο εβδομάδες χωρίς απεργία αποχή, ενώ θα χρειαστεί και άλλη μία για να προκηρυχθεί εκ νέου!

Τα πρωτοβάθμια σωματεία που είναι η ψυχή του αγώνα κατά της αξιολόγησης μπορούν με κοινή δράση, πρωτοβουλίες και αγωνιστικές κινητοποιήσεις να συμβάλλουν καθοριστικά στη συνέχιση του αγώνα! Στην κατεύθυνση αυτή η Ε ΕΛΜΕ συμμετείχε σε σύσκεψη συντονισμού 35 πρωτοβάθμιων σωματείων, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ την Παρασκευή 15/3, όπου κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις για τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα, τις οποίες και αποστείλαμε με σχετικό Δελτίο Τύπου. Η Ε΄ ΕΛΜΕ έχουμε ήδη προκηρύξει απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση και θα την εφαρμόσουμε, όπως τα προηγούμενα χρόνια για αυτοαξιολόγηση σχολείων και για μέντορες συντονιστές που υλοποιήθηκε από τον κλάδο και κράτησε το μέτωπο του αγώνα ανοιχτό. Χρησιμοποιούμε τις μονόωρες και δίωρες στάσεις που προκήρυξε η ΕΛΜΕ για να αντιδράσουμε συλλογικά στο σχολείο όταν επιχειρήσουν οι αξιολογητές να μπούνε στην τάξη, εξηγούμε στους μαθητές μας γιατί δεν μπαίνουμε για μάθημα.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΙΣΧΥΡΑ ΟΠΛΑ

ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ, ΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

·         Υπογράφουμε τη δήλωση της απεργίας αποχής της ΕΛΜΕ, την πρωτοκολλούμε συλλογικά ή ατομικά και δεν υπογράφουμε κανένα άλλο έγγραφο, πρακτικό ή κείμενο  διευθυντών - αξιολογητών. Επιδιώκουμε να είναι με ισχυρές πλειοψηφίες ώστε να προχωράμε χωρίς υποχωρήσεις και κανείς να μην σκέφτεται ότι θα αξιολογηθεί.

·         Συμμετέχουμε μαζικά στις στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες), που ισχύουν κανονικά, όταν ο/η αξιολογητής/τρια προσπαθεί να μπει στην τάξη για "παρακολούθηση" της διδασκαλίας. Δεν τους το επιτρέπουμε!

·         Σταματάμε παντού τις αξιολογήσεις με στάσεις εργασίας από σύλλογο και εκπαιδευτικούς! Στους συλλόγους που οι συνάδελφοι στάθηκαν με μαζικό τρόπο δίπλα στον υπό αξιολόγηση συνάδελφο και δήλωσαν στάση εργασίας, οι αξιολογήσεις δεν έγιναν. Κάθε εκπαιδευτικός που αξιολογείται φέρνει τις συνέπειες της αξιολόγησης που θα ακολουθήσουν, με ανισότητες στους μισθούς, τις συνέπειες σε βαθμολογική, υπηρεσιακή μισθολογική εξέλιξη, καθώς και την άρση της μονιμότητας, ακόμη πιο κοντά! Κι αυτό δεν πρέπει να το επιτρέψουμε!

·         Απευθυνόμαστε στους μαθητές μας και τους ενημερώνουμε για τις συνέπειες της αξιολόγησης στο δημόσιο σχολείο, την εργασία των καθηγητών  και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και ιδιαίτερα για τα σχέδιά τους για να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς. Ζητάμε να μας στηρίξουν με συλλογικές τους αποφάσεις από τα μαθητικά συμβούλια και πριν τις παρατηρήσεις διδασκαλιών, και κατά τη διάρκειά τους.  Μαθητές σε σχολεία της ΕΛΜΕ μας, όταν ενημερώθηκαν, στάθηκαν δίπλα στους καθηγητές τους, βγάζοντας ανακοίνωση και κάνοντας αποχή.

·         Καλούμε την  ΟΛΜΕ να επαναπροκηρύξει τώρα την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση, όπως απαιτούν οι εκπαιδευτικοί και να έχουν συνδικαλιστική κάλυψη σε όλες τις Διευθύνσεις. Να πάρει απόφαση και να καλέσει όλες τις ΕΛΜΕ να αποφασίσουν και οι ίδιες ότι θα προκηρύξουν την απεργία αποχή, ώστε ο αγώνας να συνεχιστεί και να πάρει απάντηση  ο άκρατος αυταρχισμός της κυβέρνησης.

·         Καλούμε  ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να προκηρύξουν  την  Α – Α τώρα για να στηριχθούν οι συνάδελφοι και να συνεχίσουμε τον αγώνα.

·         Συνεχόμενες επαναπροκηρύξεις της Α-Α με κάθε δυνατό τρόπο (ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ). Συνεχείς προκηρύξεις των στάσεων εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες).

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Δεν τρομοκρατούμαστε και δεν εκβιαζόμαστε Με ενότητα, αποφασιστικότητα και πίστη στη συλλογική μας δύναμη απορρίπτουμε την αξιολόγηση, υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας αξιοπρέπεια και ορθώνουμε τείχος προστασίας του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησής του.

 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

 

                                                                                  Για το Δ.Σ.

                                  

                                        Ο πρόεδρος                                                               Η γραμματέας

                                       Χρήστος Ζαγανίδης                                                   Σοφία Στεφανίδου

 

ΔΗΛΩΣΗ

Συμμετοχής στην Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία - αποχή που έχει προκηρύξει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης  από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την άσκηση των καθηκόντων μας που αφορούν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπονται από τις διατάξεις των 9950/ΓΔ5/27-1-2023, 118891/ΓΔ5/23-10-2023 και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 17-1-2024 και κάθε άλλης κανονιστικής πράξεως που εκδόθηκε ή θα εκδοθεί κατ' εφαρμογή και κατ' εξουσιοδότηση των άρθρων 33, 34, 35 και 36 του ν. 4692/2020 και των άρθρων 56 έως 83 και 97 του ν.4823/2021 και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης και Διευθυντές σχολείων, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης, κ.τ.λ.).

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ


ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

 

Της πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «Ε΄ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη επί της οδού  Προξένου Κορομηλά αριθμός 51 (Τηλ/Fax: 2310 283936, 6944221133 email : e.elme.thess@gmail.com) και εκπροσωπείται νόμιμα.

 

ΠΡΟΣ

1.    Την Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων, που κατοικοεδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου αριθ. 37

2.    Την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη, επί της οδού Κολοκοτρώνη, αριθμός 22, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.

 

………………..

 

Τυγχάνουμε πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό σωματείο που συστήθηκε το 1982 με σκοπό τη συσπείρωση των μελών του σε κοινή προσπάθεια καλλιέργειας του συνδικαλιστικού ενδιαφέροντος για την όσο το δυνατόν καλύτερη άσκηση των συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών τους δικαιωμάτων, με στόχο: α) Τη διαφύλαξη και προαγωγή των επαγγελματικών, οικονομικών και ασφαλιστικών συμφερόντων των μελών. β) Την ανάπτυξη δεσμών φιλίας, συναδελφικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ τους. γ) Την εξύψωση του πνευματικού, βιοτικού και κοινωνικού επιπέδου των μελών, την επαγγελματική κατοχύρωση, κατάρτιση και ειδίκευσή τους. δ) Την προάσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, της δημοκρατίας, εθνικής ανεξαρτησίας και ειρήνης. ε) Τη συμβολή στην επίλυση των εκπαιδευτικών προβλημάτων της χώρας στη βελτίωση της όλης Παιδείας του ελληνικού λαού. στ) Την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων και των εργαζομένων γενικότερα.

Με απόφαση διαδοχικών ΓΣ (ενδεικτικά 29/1/24) και κυρίως την από 7/3/2024 νέα απόφασή της Γενικής Συνέλευσης μας, εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκεια, αγανάκτηση και αντίθεσή της συνδικαλιστικής μας οργάνωσης και του συνόλου των εκπαιδευτικών – μελών μας, με το περιεχόμενο της υπό στοιχ. 9950/ΓΔ5/27-1-2023 Υ.Α. με τίτλο «  Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της » της υπό στοιχ.  118891/ΓΔ5/23-10-2023 Εγκυκλίου του Γραμματέα του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο « Οδηγίες αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ σχολικού έτους 2023 2024  και ειδικότερα τις παραγράφους που αναφέρονται στις πειθαρχικές και διοικητικές κυρώσεις των εκπαιδευτικών  και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 17-1-2024 Εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου  Παιδείας και Θρησκευμάτων  με τίτλο « Οδηγίες αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ -ΕΒΠ » στην οποία μεταξύ άλλων προβλέπεται « Για τη διενέργεια της διαδικασίας έχει εκπονηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του αρ. 81 του ν. 4823/2021 (Α/136) και της προαναφερθείσας υπό στοιχεία 12980/Ε3/3.2.2023 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β' 602)»   οι οποίες εκδόθηκαν κατ' εφαρμογή και κατ' εξουσιοδότηση των διατάξεων των άρθρων 33, 34 και 35 ν. 4692/2020 και των άρθρων 231 και 233 ν. 4823/2021.

 Επειδή η ανωτέρω απόφαση και εγκύκλιοι σε εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης, βάλουν κατά του συστήματος της ουσιαστικής, καθολικής, αμερόληπτης και αποτελεσματικής άσκησης των καθηκόντων των εκπαιδευτικών , της ολόπλευρης παιδαγωγικής ανάπτυξης των μαθητών και γενικά κατά του ρόλου του δημόσιου σχολείου.

Επειδή η άρνηση της Διοίκησης να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και γενικά όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας προκειμένου να διασφαλίσει σύγχρονη, δημόσια και καθολική παιδεία,  και δη η πρόβλεψη και εφαρμογή τιμωρητικών μεθόδων και μέτρων έναντι των συναδέλφων,  οι οποίοι υπερασπίζονται το λειτούργημα και το εκπαιδευτικό τους έργο, καταργεί το βασικό ρόλο και αποστολή του Κράτους ως εγγυητή της δημόσιας Παιδείας και συνιστά σοβαρή προσβολή του ρόλου του εκπαιδευτικού.

Επειδή Υπουργείο και Διεύθυνση εκπαίδευσης δεν επιδεικνύουν την ανάλογη φροντίδα για την επίλυση του   προβλήματος στέγασης του ΕΕΕΕΚ Κορδελιού- Ευόσμου, όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί  "τιμωρούνται" με διαρκή, καθημερινό κίνδυνο της ασφάλειάς τους και μη στήριξη με τις αναγκαίες υποδομές για την τέλεση του εκπαιδευτικού έργου.

Επειδή από τον Αύγουστο του 2021, όταν τα κτήρια του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά κρίθηκαν ακατάλληλα με συνέπεια την εμφανή δυσχέρεια του εκπαιδευτικού έργου και καταπάτηση των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας, Υπουργείο και Διεύθυνση εκπαίδευσης δεν έχουν επιδείξει την απαιτούμενη φροντίδα για  την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την  ανέγερση νέων σχολικών μονάδων.

Επειδή το πρόβλημα της τεράστιας έλλειψης μόνιμου διδακτικού προσωπικού, αντιμετωπίζεται με την απαράδεκτη τακτική των προσλήψεων αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών (693) και μάλιστα σε διαδοχικές φάσεις μέχρι και το μήνα Μάρτιο, με άμεση συνέπεια  την απώλεια 42.000 περίπου χιλιάδων διδακτικών ωρών (στοιχεία από δυτική Θεσσαλονίκη).

Επειδή είναι σχεδόν παντελής η έλλειψη κάθε υποστηρικτικής δομής στο εκπαιδευτικό έργο (π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι). Έχουν προσληφθεί μόνο 12 κοινωνικοί λειτουργοί, 20 ψυχολόγοι για 152 σχολεία της δύναμης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης που αντιστοιχούν σε 27.286 μαθητές/τριες.

Επειδή δεν έχουν ληφθεί τα αναγκαία αντισταθμιστικά μέτρα για την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών/τριών και την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών (μείωση του αριθμού μαθητών/τμήμα, ενισχυτική και πρόσθετη διδακτική στήριξη). Τα περισσότερα σχολεία που εντάσσονται στην περιοχή ευθύνης μας λειτουργούν με όριο μαθητών από 25-27, ενώ λειτουργεί ενισχυτική διδασκαλία μόνο σε 17 Γυμνάσια από τα 76 Γυμνάσια που ανήκουν στη δύναμη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Επειδή συνεχώς βαίνει μειούμενη η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων με κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού για τις υποδομές και τη λειτουργία αυτών (στο 2,8% του ΑΕΠ, καταγράφοντας και πτώση (-0,1) από το περσινό ποσοστό (2,9%), όταν ο μέσος ευρωπαϊκός δείκτης στις δαπάνες αυτές κυμαίνεται στο 5%-5,5%), με αποτέλεσμα τα σχολεία να μην μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες (φθορές, αναλώσιμα, κλπ).

Επειδή οι ανωτέρω εγκύκλιοι και υπουργικές αποφάσεις περιλαμβάνουν πρωτογενώς κανόνες δικαίου κατά παράβαση της αρχής της νομιμότητας, της χρηστής διοίκησης και της συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών.

Επειδή για την εφαρμογή του συστήματος προβλέπεται η συλλογή, επεξεργασία και αποθήκευση  ευαίσθητων ατομικών  στοιχείων που άπτονται την προσωπική και υπηρεσιακή εξέλιξη και στάση των διοικουμένων και τρίτων προσώπων  χωρίς την συναίνεσή τους κατά παράβαση των άρθρων 2, 24, 26 του Ν 4624/2019 και της οδηγίας 2016/680.

Επειδή η προσφυγή της Διοίκησης στη Δικαιοσύνη και οι μεθοδεύσεις της προκειμένου ν' ανακόψει τις πρωτοφανείς απεργιακές κινητοποιήσεις σύσσωμου του εκπαιδευτικού κλάδου, θέτει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η Κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανά της επιχειρούν να μετακυλήσουν το βάρος και τις ευθύνες όχι μόνο της ανεπάρκειας, διοικητικής και λειτουργικής, αλλά και της επιλογής υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας στους εκπαιδευτικούς, επιτείνοντας εντέλει την απαξίωση και το χτύπημα των ίδιων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Επειδή στο πλαίσιο αυτό, με την από 7/3/2024 νέα απόφαση της Γενικής Συνέλευσής μας αποφασίσαμε να μην κάνουμε πίσω στην προάσπιση του εκπαιδευτικού μας έργου και των δικαιωμάτων μας, αλλά να συνεχίσουμε τις αγωνιστικές μας κινητοποιήσεις από κοινού με άλλους συλλόγους και ενώσεις εκπαιδευτικών, έως ότου ληφθούν υπόψιν οι προτάσεις μας για την ουσιαστική ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος, πραγματοποιώντας απεργία/αποχή/στάσεις εργασίας ενάντια στην διαδικασία αξιολόγησης των υπό στοιχεία  9950/ΓΔ5/27-1-2023 ΥΑ του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, 118891/ΓΔ5/23-10-2023 Εγκυκλίου του Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/17-1-2024 Εγκυκλίου του Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΓΟΥΣ

Διαμαρτυρόμαστε για την αυταρχική και αντιεκπαιδευτική πολιτική και συμπεριφορά της Κυβέρνησης και των αρμόδιων οργάνων της.

ΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ  ΑΠΕΡΓΙΑ - ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται  με την άσκηση των καθηκόντων μας που αφορούν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπονται από τις διατάξεις των 9950/ΓΔ5/27-1-2023, 118891/ΓΔ5/23-10-2023 και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 17-1-2024  και κάθε άλλης κανονιστικής πράξεως που εκδόθηκε ή θα εκδοθεί κατ' εφαρμογή και κατ' εξουσιοδότηση των άρθρων 33, 34, 35 και 36 ν.4692/2020 και των άρθρων 56 εώς 83 και 97 ν.4823/2021 και

ΖΗΤΟΥΜΕ

1)  την απόσυρση υπό στοιχεία της 9950/ΓΔ5/27-1-2023 ΥΑ του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων , της 118891/ΓΔ5/23-10-2023 Εγκυκλίου του Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 17-1-2024 Εγκυκλίου του Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την άμεση διακοπή/ανάκληση κάθε πράξης αξιολόγησης ως προβλέπεται στην ανωτέρω κανονιστική ρύθμιση,

2)  τη λήψη ουσιαστικών μέτρων ήτοι την κάλυψη των διδακτικών κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς , την ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων, την πλήρη, ισότιμη και ουσιαστική ένταξη προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα, την διαρκή επιμόρφωση και στήριξη των εκπαιδευτικών, την επίλυση των προβλημάτων που έχουμε θέσει.  Τα ανωτέρω από μόνα τους θα επιφέρουν σημαντική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της δημόσιας παιδείας στο σύνολό της.

 

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα  στον Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων, που κατοικοεδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου αριθ. 37, προς τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη, επί της οδού Κολοκοτρώνη, αριθμός 22, όπως εκπροσωπείται νόμιμα προς γνώση της και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.

 

 

                              Θεσσαλονίκη, 19 Μαρτίου  2024                                                     

            

 

                                             

                       

 

 

 

        Ο Πρόεδρος                                                       Η Γραμματέας

                                                                                                                                   

      

    Χρήστος Ζαγανίδης                                            Σοφία Στεφανίδου                              

 

 

                                                                            

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρώτη δύναμη οι Παρεμβάσεις Θεσ/νίκης στις εκλογές αντιπροσώπων για το 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ

Στις εκλογές που έγιναν την Τρίτη 23 και Τετάρτη 24/4 στις ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης για την εκλογή αντιπροσώπων για 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ ψ...